Un dels tres Objectius Fundacionals de la FPAC es la promoció de la Cultura Aeronàutica mitjançant l'exposició de la Col·lecció de més de 50 aeronaus estàtiques i operatives a la parcel·la de 10.500 m2 cedida per AENA Aeropuertos a tal fi a l'Ajuntament de Sabadell per que la FPAC faci realitat el Jardí-Museu "Parc Aeronàutic de Catalunya".
Aquesta pàgina presenta amb detall el projecte Jardí-Museu desenvolupat per Socis Benefactors Voluntaris de la FPAC.
Uno de los tres Objetivos Fundacionales de la FPAC es la promoción de la Cultura Aeronáutica mediante la exposición de su Colección de más de 50 aeronaves estáticas y operativas en la parcela de 10.500 m2 cedida por AENA Aeropuertos, a tal fin, al Ayuntamiento de Sabadell para que la FPAC haga realidad el Jardín-Museo "Parque Aeronáutico de Cataluña".
Esta página presenta en detalle el proyecto de Jardín-Museo desarrollado por Socios Benefactores Voluntarios de la FPAC.
Esta página presenta en detalle el proyecto de Jardín-Museo desarrollado por Socios Benefactores Voluntarios de la FPAC.
One of the three FPAC incorporation objectives is to promote the aeronautical culture through the exhibition of its more than 50 static and operational heritage aircraft at the 10,500 m2 land plot donated by AENA Aeropuertos, to the City Council of Sabadell for the FPAC making real the "Catalonia Aeronautics Park" Garden-Museum.
This page introduces the Garden-Museum project developed by FPAC Volunteer Benefactor Members.
This page introduces the Garden-Museum project developed by FPAC Volunteer Benefactor Members.
10 / 6 /2014 The Garden-Museum land plot © FPAC - Ginés Hernández |
El 23 d'Abril de 2014 es finalitzà l'anivellament superficial i compactació del terreny. La construcció de l'Hangar Garatge per les Aeronaus en Vol i els tres Pavellons que completen la urbanització del Jardí-Museu s'iniciarà en quant es rebi la llicència d'obres.
© FPAC - Miquel Llonch Enginyeria Tècnica |
El 23 de Abril de 2014 se finalizó la nivelación superficial y compactación del terreno. La construcción del Hangar Garaje para las Aeronaves en Vuelo y la de los tres Pabellones que completan la urbanización del Jardín-Museo se iniciará en cuanto se reciba la licencia de obras.
© FPAC - Miquel Llonch Enginyeria Tècnica |
Land levelling and soil compaction works for the construction of the FPAC Flying Heritage Garden-Museum was completed on April 23rd 2014. The construction works of the Hangar-Garage and the oother pavilions that complete the urbaization of the land plot will start as soon as the city council deliver the compulsory licence.
© FPAC - Miquel Llonch Enginyeria Tècnica |
El projecte es va presentar a l'Ajuntament de Sabadell i a l'Agencia Española de Seguridad Aérea en Novembre 2013.
A finals d'Agost de 2015 encara no s'han acabat els tràmits municipals de concessió de la preceptiva llicència de construcció.
© FPAC - Miquel Llonch Enginyeria Tècnica |
El proyecto se presentó al Ayuntamiento de Sabadell y a la Agencia Española de Seguridad Aérea en Noviembre 2013.
A finales de Abril de 2015 todavía no han finalizado los trámites municipales de concesión de la preceptiva licencia de construcción.
On November 2013 the project was submitted to the City Council as well as to the Air Navigation Safety Agency authorities.
By the end of April 2015 the City Council procedures to grant the construction permit had not yet been finalized.
Pendents de desguàs de pluvials - Pendientes de desagüe de pluviales - Rain drainage slopes © FPAC - Miquel Llonch Enginyeria Tècnica |
Seccions d'anivellament - Secciones de nivelación - Land leveling sections (1) © FPAC - Miquel Llonch Enginyeria Tècnica |
Seccions d'anivellament - Secciones de nivelación - Land leveling sections (2) © FPAC - Miquel Llonch Enginyeria Tècnica |
Sanejament i desguassos - Saneamiento y desagües -Sanitation and drainage © FPAC - Miquel Llonch Enginyeria Tècnica |
Imatge aèria dels terrenys - Vista aérea del terreno - The granted land is located next to the new TWR (google images) |
Pressupost i Memòria Descriptiva del Projecte
Les
imatges inserides en aquesta memòria descriptiva del projecte d'urbanització, i de la funcionalitat i característiques dels edificis i elements
constructius que formaran el Jardí-Museu Aeronàutic son a títol iŀlustratiu
i poden diferir de les resultants en l'execució de l'obra, a
realitzar d'acord amb el pressupost màxim de 500.000€ i projecte constructiu
corresponent.
Memoria Descriptiva del Proyecto y Presupuesto
Las
imágenes insertadas en esta memoria descriptiva del proyecto de urbanización, y de la funcionalidad y características de los edificios y elementos constructivos que formarán el Jardín-Museo Aeronáutico, son a título ilustrativo y
pueden diferir de las que resulten de la ejecución de obra, a
realizar según el presupuesto máximo de 500.000€ y proyecto constructivo
correspondiente.
Project Summary and Budget
The
images included in the following description
of the flying heritage garden-museum buildings and land development requirements are conceptual and may differ from the
actual ones. The construction will be in accordance with a not to exceed budget of 500,000€ and subsequent detailed building project.
Distribució funcional del terreny:
Des
de l'entrada de visitants i en sentit horari, la parcel·la es
distribueix en cinc zones:
- Recepció, Hangar Històric Armengol i Jardí-Museu Aeronàutic.
(~ 2.500m2 total, 300m2 coberts) - Jardí-Museu Aeronàutic i Pavelló Obert
(~ 2.000m2 total, 1.100m2 coberts) - Hangar-Garatge per Aeronaus en Vol
(~ 1.800m2 total, 1.500m2 coberts) - Estacionament d'Aeronaus R3-FPAC
(~ 2.400m2 total) - Prat Aeronàutic del Jardí-Museu
(~ 1.800m2 total)
© FPAC - Miquel Llonch Enginyeria Tècnica |
Distribución funcional de la parcela:
Desde
la entrada de visitantes y en sentido horario, la urbanización de la
parcela se organizará en cinco zonas:
- Recepción, Hangar Histórico Armengol y Jardín-Museo Aeronáutico.
( ~2.500m2 total, 300m2 cubiertos ) - Jardín-Museo Aeronáutico y Pabellón Abierto
( ~2.000m2 total, 1.100m2 cubiertos ) - Hangar-Garaje para Aeronaves en Vuelo
( ~1.800m2 total, 1.500m2 cubiertos ) - Estacionamiento de Aeronaves (R3 FPAC)
( ~ 2.400m2 total) - Campa Aeronáutica del Jardín-Museo
( ~ 1.800m2 total)
© FPAC - Miquel Llonch Enginyeria Tècnica |
Functional distribution of the plot:
Clockwise
from visitors entrance, the granted land is planned to be divided into five
zones:
- Reception - Historic Hangar “Armengol” & Aircraft Garden-Museum.
(~2,500m2 total, 300m2 roofed) - Aircraft Garden-Museum & Open Pavilion
(~2,000m2 total, 1.100m2 roofed) - Flying Heritage Garage-Hangar
(~1,800m2 total, 1.500m2 roofed) - R3 FPAC Apron
(~2,400m2 total) - Aircraft Exhibition Camp
(~1,800m2 total)
Rampa d'accés al terreny - Rampa de acceso al terreno - Plot's access ramp © FPAC - DJR |
Pla d'utilització del terreny:
- 60% d'espais visitables: Recepció, Hangar Històric Armengol, Jardí-Museu Aeronàutic, Pavelló Obert, Prat Aeronàutic.
En total 6.300 m2 dels que ~ 1.400m2 estan sota teulat (22%) - 18% d'espais no visitables: Hangar-Garatge per Aeronaus en Vol i franja de terreny de la façana sud-est.
En total ~ 1.800m2 dels que 1.500m2 estan sota teulat - 22% d'espai aeronàutic amb accés restringit: Aparcament d'Aeronaus R3 FPAC
En total ~ 2.400m2 que poden ser visitables en dies de PAC Obert o de portes obertes.
Plan de usos del terreno:
- 60% para espacios visitables. ~6.300m2 de los que un 22% (~1.400m2) estarán techados. Incluyen el Jardín-Museo Aeronáutico, el Hangar Histórico “Armengol”, el Pabellón Abierto y la Campa Aeronáutica.
- 18% de espacios no visitables. ~1.800m2 de los que 1.500m2 estarán cubiertos. Incluyen el Hangar-Garaje para Aeronaves en Vuelo y su franja perimetral.
- 22% de espacio con acceso restringido. ~ 2.400m2 visitables en días PAC Obert y en días de puertas abiertas, incluye el Aparcamiento de Aeronaves R3 FPAC.
Planned usage of the land:
- 60% open to visitors. ~6,300m2 of which 22% roofed (~1,400m2)
(Aircraft Garden-Museum. Historic Hangar “Armengol” and Open Pavilion included) - 18% not open to visitors. ~1,800 m2 of which 1,500m2 roofed
(Flying Heritage Garage-Hangar) - 22% restricted access. ~ 2,400m2 open on PAC Obert and Airport Open days
(FPAC R3 apron)
IMATGES i MEMÒRIA DESCRIPTIVA DEL PROJECTE
IMÁGENES y MEMORIA DESCRIPTIVA DEL PROYECTO
PROJECT DRAFT ILLUSTRATIVE IMAGES & REPORT
Zona 1
Hangar Històric Armengol i Jardí-Museu
Hangar Histórico Armengol y Jardín-Museo
Historic Hangar “Armengol” & Aircraft Garden-Museum
Hangar Históric Armengol quan estava a l'Aeroport de Girona Hangar Histórico Armengol cuando estaba en LEGI Armengol Historic Hangar when operational in LEGI |
L'Hangar Històric actualment desmuntat a LELL El Hangar Histórico actualmente desmontado en LELL The Historic Hangar currently dismounted in LELL © FPAC - DJR |
Exemple de Coberta Lleugera Individual per la Zona Jardí-Museu Ejemplo de Cubierta Ligera Individual para la Zona Museo-Jardín Example of Aircraft Light Huts for the Garden-Museum Zone |
Zona 2
Jardí-Museu i Pavelló Obert
Jardín-Museo y Pabellón Abierto
Aircraft Garden-Museum & Open Pavilion
Coberta del Pavelló Obert - Cubierta del Pabellón Abierto - Open Pavilion Roof © FPAC - Miquel Llonch Enginyeria Tècnica |
L'estat dels contenidors es perfecte - Los contenedores son casi nuevos - The 40'HC are in very good condition © FPAC - DJR |
Vista en planta del Pabelló Obert - Vista en planta del Pabellón abierto - The Open Pavilion plan view © FPAC - Miquel Llonch Enginyeria Tècnica |
Pavelló Obert i Hangar-Garatge / Pabellón Abierto y Hangar-Garaje / Open Pavilion & Garage-Hangar © FPAC - Miquel Llonch Enginyeria Tècnica |
Vista frontal del Pavelló Obert - Vista frontal del Pabellón Abierto - Open Pavilion front view © FPAC - Miquel Llonch Enginyeria Tècnica |
© FPAC |
Talus transversal a mig construir - Estado actual del talud transversal - Current transversal slope works © FPAC - DJR |
Zona 3
Hangar-Garatge per la colecció en vol
Hangar-Garaje para la colección en vuelo
Flying Heritage Garage-Hangar
Explanació inicial de la Zona 3 - Nivelación inicial de la Zona 3 - Zone 3 initial levelling © FPAC - DJR |
Coberta de l'Hangar-Garatge - Cubierta del Hangar-Garaje - Garage-Hangar roof © FPAC - Miquel Llonch Enginyeria Tècnica |
|
Esquema de portes de l'Hangar-Garatge - Esquema de puertas del Hangar-Garaje - Hangar-Garage gates scheme © FPAC - Miquel Llonch Enginyeria Tècnica |
Zona 4 - R3-FPAC
Estacionament d'Aeronaus
Estacionamiento de Aeronaves
Flying Heritage Apron
Vista actual del terreny de la Zona 4 - Vista actual del terreno de la zona 4View of the Zone 4 current ground situation © FPAC - DJR |
Zona 5
Prat Aeronàutic
Campa Aeronautica
Flying Heritage Exhibition Camp
Vista de les Zones 4 i 5 - Vista de las zonas 4 y 5 - Zones 4 & 5 view © FPAC - Miquel Llonch Enginyeria Tècnica |
Part 6
Tancament perimetral
Cierre perimetral
Roundabout fence
Zona 5 - La carretera perimetral interna en direcció Zona 1 - The inner ring road towards Zone 1 © FPAC - DJR |
Valla de seguretat aeronàtica "transparent"a LEBL Valla de seguridad aeronáutica "transparente" en LEBL 2m tall see-through aeronautic security fence at LEBL © FPAC - DJR |
Memòria-Descripció dels elements constructius:
(rev. 30/9/13)
1 – Hangar Històric "Armengol" i Jardí-Museu Aeronàutic.
L'Hangar
Històric Armengol és una construcció aeronàutica clàssica i
desmuntable, de 300m2 de superfície en planta. Situada originalment
a l'aeroport de Girona (LEGE) va ser donada a la Fundació pel seu
propietari, Soci Benefactor i pilopt voluntari, el senyor Josep Maria
Armengol Garriga.
Aquesta
construcció estarà dedicada a recepció de visitants i exposició
de peces, maquetes, parts i aeronaus estàtiques que requereixen de
conservació en ambient tancat.
Condicionat per que l'anivellament del terreny estigui dins de normes aeronàutiques per l'estacionament i rodatge d'aeronaus lleugeres es decideix, en revisió de 30/9/13 es de muntar-lo en dues unitats de 15x10m.
Condicionat per que l'anivellament del terreny estigui dins de normes aeronàutiques per l'estacionament i rodatge d'aeronaus lleugeres es decideix, en revisió de 30/9/13 es de muntar-lo en dues unitats de 15x10m.
Està
formada per una estructura modular d'arcs metàl·lics semicirculars
de 15 metres de diàmetre, recoberta de planxa ondulada cargolada
sobre llarguers de fusta.
Les façanaes posteriors (costat terra) es tancaran mitjançant estructura
de fusteria metàl·lica amb panells de material lleuger translúcid
i en ella s'hi disposarà la porta d'accés de visitants al
jardí-museu. La porta serà de doble accionament i estarà protegida
amb una marquesina.
A
una de les dues la façanes principals (costat aire) es muntarà la doble porta
corredissa original, preservant així la imatge històrica i
permetent l'entrada i sortida d'aeronaus i altre material voluminós.
A l'extrem central de cadascuna de les dues fulles de la porta
corredissa s'hi instal·larà una porta per el pas de persones.
El
paviment serà de formigó amb un gruix mig de placa de 20cm i
pendent longitudinal uniforme del 0,5%
El
Jardí-Museu Aeronàutic és l'espai que s'estén a
continuació de l'Hangar Històric Armengol
Serà
de terreny natural anivellat i compactat amb pendents màximes del 1%
i acabat amb herba i amb àrees enjardinades distribuïdes per la
perifèria. També s'hi disposaran àrees pavimentades al voltant de
les aeronaus en exposició.
El
paviment al voltant de les aeronaus serà de formigó armat
vibro-modelat de llambordes combinat amb gespa. Llosa calada de
formigó armat modelat, color gris / beix. Textura fina. Disposada
sobre llit de sorra compactada. Pes 38 Kg. Les llambordes estan
connectades entre si per nervis de formigó que s'oculten sota la
vegetació.
El
Jardí-Museu Aeronàutic estarà dedicat a l'exposició d'Aeronaus
Estàtiques que no requereixin d'especial protecció solar i davant
agents atmosfèrics. No obstant això i en la mesura que ho permetin
les finances de la Fundació, les aeronaus podran estar protegides
dels agents meteorològics amb estructures reticulars lleugeres,
obertes i individuals, recobertes de polièster translúcid.
2 – Jardí-Museu Aeronàutic i Pavelló Obert
A
l'extrem oriental del Jardí-Museu Aeronàutic s'hi disposarà un
Pavelló Obert dedicat a l'exposició de parts d'aeronaus i
d'aeronaus estàtiques, restaurades o en procés de restauració,
magatzems i serveis.
El
Pavelló Obert serà una construcció, de 30m de llum, ~36m de fons i
~6m d'altura interior mínima (~1200m2 en planta). Estarà totalment
oberta en els seus extrems NW i SE i amb façanes laterals
paral·leles a la pista de vol de l'aeroport.
La
coberta del Pavelló Obert serà
auto-portant de xapa metàŀlica
ondulada formada per perfil Omega AP-280 d'acer de 1,5mm de gruix,
amb una alçada de greca de 280mm, galvanitzat, pre-lacat i lacat en
polièster de color verd (Britsih Racing Green).
Estarà
subjecta a dues bigues metàl·liques recolzades sobre els pilars
metàl·lics que definiran les façanes laterals semi-tancades.
Les
façanes laterals del Pavelló Obert seran semi-tancades, cadascuna
amb una obertura central de 12x2,9m. La de la façana SW estarà
situada sobre una unitat de serveis
higiènics i la de la façana NE sobre una sala polivalent.
Cada façana
lateral estarà formada per una unitat central, d'obra, i quatre
contenidors metàl·lics 40HC de 2,44x2,89x12,19m, apilats capicuats
de dos en dos a cada extrem.
L'accés
als quatre contenidors inferiors serà des de les façanes obertes
del pavelló i l'accés als superiors serà des de les terrasses
obertes de les unitats centrals.
Els
vuit contenidors que constituiran els extrems de les façanes NE i SW
totalitzen 600m3 de capacitat d'emmagatzematge.
La
unitat de serveis higiènics masculins
i femenins situada al centre de la façana SW serà
d'obra, de 2,90m d'alçada. Cada secció inclourà un mòdul
per a persones amb mobilitat reduïda i banc-vestuari. El paviment
tindrà una pendent del 0,5% cap cada porta d'entrada i sortida. Prop
de cada porta es disposarà una aixeta amb rosca de 1/2” per
conexió de manguera i un desguàs a terra.
La
sala polivalent situada al
centre de la façana NE serà d'obra, de 2,90 m d'alçada,
diàfana, destinada a emmagatzematge provisional, neteja i d'altres.
El paviment tindrà una pendent del 0,5% cap cada porta d'entrada i
sortida. Tidrà preses d'electricitat a 220V AC i prop de cada porta
es disposarà una aixeta amb rentamans, una aixeta amb rosca de 1/2”
per conexió de manguera i un desguàs a terra.
La
planta de cada unitat central serà mes ampla que la dels contenidors
annexos de manera que a cada extrem de la unitat s'hi puguin disposar
rampes i portes d'accés de més d'un metre d'ample efectiu.
Dimensions ~4.5x2,85x12m (~54m2)
La
coberta-terrassa de cada unitat
central serà accessible mitjançant una escala d'ús limitat
a voluntaris i personal de servei i estarà protegida amb baranes
metàl·liques.
La
barana exterior serà fixa i la interior serà practicable per
facilitar l'entrada i sortida paletitzada de parts, peces i
components d'aeronaus als contenidors corresponents.
El
paviment del Pavelló Obert de formigó armat de 20 cm. de gruix amb les mateixes característiques que s'especifiquen per l'Hangar-Garatge d'Aeronaus.
Un
talús transversal de terra vegetal, de petita altura
sobre el paviment del pavelló obert, plantat a dues cares amb
arbustos de ~4m d'altura total, limitada per poda, es disposarà a
l'extrem NE del terreny, definint el seu límit interior a una
distància aproximada de 6m des de la façana.
La
funció del talús transversal
serà doble, d'una banda actuarà a modus de "teló de fons"
o tancament visual verd i d'una altra actuarà com difusor estàtic,
evitant la formació de fortes corrents d'aire a l'interior del
pavelló obert.
L'accés
al talús transversal es limitarà amb una barana metàlica,
visualment transparent, de ~1m d'alçada.
3 – Hangar-Garatge per Aeronaus en Vol
Les
façanes principals d'aquesta construcció de 30m de llum, ~50m de
fons i 7,5m mínims d'altura interior útil (~1.500 m2 en planta)
s'orientaran paral·leles a la pista de vol de l'aeroport.
La
façana costat aire estarà alineada amb la línia de façanes dels
hangars de l'estacionament R3 i de l'edifici de la nova torre de
control, d'acord amb el que preveu el pla director de l'aeroport.
L'hangar
es dedicarà a l'aparcament i operacions de comprovació i
manteniment pre-vol de la col·lecció d'aeronaus de la Fundació i
serà d'accés limitat al personal responsable d'aquestes operacions,
així com a les tripulacions de les aeronaus.
Les
operacions de manteniment pre-vol no requereixen d'instal·lacions
per maquinària fixa i normalment comprenen
- la neteja de la superfície exterior de l'aeronau
- la neteja de la cabina
- l'eventual engràs d'articulacions i politges dels sistemes mecànics.
- el manteniment de la pressió de les rodes
- el manteniment de la tensió de les bateries del sistema elèctric
- la reposició de nivells d'oli lubricant
- la reposició de nivells del fluid dels sistemes de comandament hidràulic.
Eventualment
les operacions de manteniment pre-vol poden incloure la substitució
de rodes o neumàtics del tren d'aterratge.
Les
operacions de manteniment periòdic i reparació d'avaries de les
aeronaus de la Fundació es continuaran realitzant al seu
Taller-Escola, situat a la Plataforma R1 de l'Aeroport, o als tallers
de les empreses proveïdores de serveis especialitzats.
L'accés
d'aeronaus a l'hangar es realitzarà mitjançant portes corredisses
que permetin una obertura de 22m al costat aire i de 18m al costat
terra.
Les
portes corredisses estaran formades per panells sandwich d'acer
galvanitzat i lacat de 40 mm de gruix sobre estructura metàl·lica
de 2x7,5m. Recollides sobre rodes i guies superior i inferior, amb
accionament manual. Els panells estaran dotats de juntes de prevenció
d'entrada de pols.
La
construcció de l'Hangar-Garatge estarà formada per:
- Una estructura metàl·lica per a suport de la coberta. Estarà formada per perfils d'acer laminats en calent, treballats a taller i col·locats a l'obra amb soldadura.
- Una Coberta metàl·lica autoportant de xapa ondulada formada per perfil AP-280 de 1,5mm de gruix, d'acer lacat, amb una alçada de greca de 280mm, pre-lacat, galvanitzat i lacat en polièster; aïllament de llana de vidre de 80mm de gruix i segon perfil AP-30 de 0,50mm de gruix, d'acer lacat, amb altura de greca de 30mm, pre-lacat, galvanitzat i lacat en polièster en color verd britànic. Fixació mitjançant cargols autoperforants, volanderes de neoprè, cables i tensors.
- Una estructura de pilars de formigó de dimensions aproximades 50x50cm. Amb mènsula i placa d'ancoratge a la part superior per suportar la biga correguda de perfil metàl·lic, on es recolzarà la coberta.
- Un tancament inferior a base de panells de formigó armat de 200mm de gruix i 1m d'altura amb aïllant "porex" interior. Muntatge entre panells segellat.
- Un tancament superior en panell constructiu de façana, metàl·lic, tipus sandvitx pre lacat multicapa, de 35mm de gruix, format per dues xapes de 0,5mm d'acer i ànima d'escuma de poliuretà, amb tapa-juntes i accessoris de fixació i estanquitat.
- Un paviment de formigó de 20cm de gruig mig de placa.
- Formigó HM-20/B/20, mida màx. àrid 20mm, de consistència tova, abocada des de camió, estesa, vibrat i anivellat.
- Tractament superficial a base de remolinat mecànic, amb incorporació de capa de rodament amb agregats minerals de quars en dosi aproximada de 4kg/m2 de color gris, acabat llis.
- Subbase d'esplanada granular de tot-u natural (última capa), col·locada amb motoanivelladora, compactació del material al 95% del PM
- Membrana de làmina de polietilè d'alta densitat, de 2,5 mm de gruix i 240 g/m2 de pes, col·locada sense adherir, en formació de basses.
- Tallat en pastilles de 25m2 a 30m2, amb disc de diamant i segellat de les juntes amb SIKAFLEX.
- Malla electrosoldada amb filferros d'acer corrugat B500T, de 20x20cm i de diàmetre 5, totalment col·locat en obra.
A
l'extrem costat aire de l'hangar es disposaran diverses preses
d'electricitat a 380V AC, 12V DC i 24V DC, aigua potable i aire
comprimit així com dos serveis amb accés independent, amb lavabo,
vàter, plat de dutxa i banc-vestuari independent, dimensions segons
normativa per persones amb mobilitatreduida, destinats a l'ús de
tripulacions i personal de servei.
4 – Estacionament d'Aeronaus R3-FPAC
Aquesta
superfície aeronàutica, de terreny natural, està compresa entre la
línia de façanes i la de servitud del carrer de rodatge de la pista
de vol, d'acord amb el que preveu el pla director de l'aeroport.
L'accés
al carrer de rodatge que va cap la capçalera de pista #13, serà per
un nou carrer de rodatge realitzat en terreny natural, de 7,5 m
d'ample, pendents màxims del 2,5% longitudinal i 1% transversal,
acanat amb herba natural.
Els
perímetres del nou carrer de rodatge i del costat aire de
l'estacionament estaràn delimitats i senyalitzats amb balises
metàl·liques còniques segons instrucció AESA.
El
perímetre costat terra estarà delimitat amb una tanca de seguretat
en la que s'hi situarà una porta corredissa de 18m d'obertura que
permeti donar accés d'aeronaus al “Prat Aeronàutic” del
Jardí-Museu.
5 – Prat Aeronàutic
El
Prat Aeronàutic comprèn el terreny limitat per la carretera
perimetral de l'aeroport, la façana NW de l'Hangar-Garatge i les
prolongacions de ses línies de façana costat terra i costat aire.
El
terreny natural s'anivellarà amb pendents màximes longitudinals i
transversals del 1% i s'acabarà amb plantació d'herba natural.
El
Prat Aeronàutic es dedicarà a l'aparcament i exposició de les
aeronaus en vol els dies oberts als socis benefactors, dies de visita
en grup o dies de portes obertes.
6 – Portes d'Accés i Tancament Perimetral
Es
disposarà una porta de visitants davant la façana posterior de
l'Hangar Històric Armengol, una porta d'accés de personal i
vehicles des de la carretera perimetral de l'aeroport, una porta
d'accés d'aeronaus al prat aeronàutic i una tanca perimetral de 2m.
d'altura segons normes de seguretat aeronàutica.
La
tanca perimetral serà visualment transparent i amb un tanca vegetal
interna d'un metre d'alçada.
Es
realitzarà en malla electro-soldada de 50x200/5mm, recercada amb tub
metàl·lic rectangular de 25x25x1,5 mm i pals intermedis cada
1,5m~2m, de tub de 60x60x1,5mm, galvanitzats, fins i tot rebut amb
morter de ciment i sorra de riu 1/4. (Sense sòcol de formigó).
Com
que el traçat de la carretera perimetral interna pot estar afectat
per el nou pla d'accessos a l'aeroport, la tanca que delímitará les
zones d'estacionament d'aeronaus i prat aeronàutic i les voreres de
la carretera perimetral, serà tipus "obra"
Formada
per un panell de malla electro-soldada i pre-galvanitzada amb 4 plecs
longitudinals i dos tubs rodons galvanitzats soldats verticals o
horitzontals per garantir la seva estabilitat i consistència.
Disposarà de dues abraçadores cincades per la subjecció dels
panells.
Memòria Descriptiva de los elementos constructivos:
(rev. 30/9/13)
1 – Hangar Histórico "Armengol" y Jardín-Museo Aeronáutico.
El
Hangar Histórico Armengol es una construcción aeronáutica
clásica y desmontable, de 300m2 de superficie en planta. Situada
originalmente en el aeropuerto de Girona (LEGE) fue donada a la
Fundación por su propietario, Socio Benefactor y piloto voluntario,
Don Josep Maria Armengol Garriga.
Esta
construcción estará dedicada a recepción de visitantes y
exposición de piezas, maquetas, partes y aeronaves estáticas que
requieran de conservación en ambiente cerrado.
A fin de que la nivelación del terreno del jardín-museo cumpla normas aeronáuticas para el estacionamiento y rodaje de aeronaves ligeras se decide, en revisión de 30/09/13, de montar el hangar histórico en dos unidades de 15x10m.
A fin de que la nivelación del terreno del jardín-museo cumpla normas aeronáuticas para el estacionamiento y rodaje de aeronaves ligeras se decide, en revisión de 30/09/13, de montar el hangar histórico en dos unidades de 15x10m.
Está
formada por una estructura modular de arcos metálicos semicirculares
de 15 metros de diámetro, recubierta de plancha ondulada atornillada
sobre largueros de madera.
La
fachada posterior (lado tierra) se cerrará mediante estructura de
carpintería metálica con paneles de material ligero translúcido y
en ella se dispondrá la puerta de acceso de visitantes al
jardín-museo. La puerta será de doble accionamiento y protegida con
una marquesina.
En
una de las dos fachadas principales (lado aire) se montará la doble puerta
corredera original, preservando así la imagen histórica y
permitiendo la entrada y salida a la exposición de aeronaves y otro
material voluminoso. En el extremo central de cada una de las dos
hojas de la puerta corredera se instalará una puerta para el paso de
personas.
El
pavimento será en hormigón con un espesor medio de placa de 20cm y
pendiente longitudinal uniforme del 0,5%
El
Jardín-Museo Aeronáutico es el espacio abierto que se
extiende alrededor del Hangar Histórico Armengol.
Estará
dedicado a la exposición de Aeronaves Estáticas que no requieran de
especial protección solar y frente agentes atmosféricos.
No
obstante y en la medida en que lo permitan las finanzas de la
Fundación, las aeronaves podrán estar protegidas de los agentes
meteorológicos, por estructuras reticulares ligeras, abiertas e
individuales, recubiertas de poliéster translúcido.
El
espacio será de terreno natural nivelado y compactado con pendientes
máximas del 1% y acabado en hierba local y con áreas ajardinadas
distribuidas en su periferia. También se dispondrán áreas
pavimentadas alrededor de las aeronaves en exposición.
El
pavimento alrededor de las aeronaves será de hormigón armado
vibro-moldeado de adoquines combinado con césped. Losa calada de
hormigón armado moldeado, color gris / beige. Textura fina. Sobre
lecho de arena compactada / 38 Kg. Adoquines conectados entre sí por
nervios de hormigón que se ocultan debajo de la vegetación.
2 – Jardín-Museo Aeronáutico y Pabellón Abierto
En
el extremo oriental del Jardín-Museo Aeronáutico se situará un
Pabellón Abierto dedicado a la exposición de partes de aeronaves y
de aeronaves estáticas, restauradas o en proceso de restauración,
almacenes y servicios.
El
Pabellón Abierto será una construcción, de 30m de luz, ~36m de
fondo y ~6m de altura interior mínima (~1200m2 en planta),
con fachadas laterales paralelas a la pista de vuelo del aeropuerto y
totalmente abierta en sus extremos NW y SE.
La
cubierta del Pabellón Abierto
será auto-portante,
en chapa ondulada formada por perfil Omega AP-280 de acero lacado de
1,50mm de espesor y 280mm de altura de greca, galvanizado, pre-lacado
y lacado en poliéster color verde (British Racing Green).
Estará
sujeta a dos vigas metálicas apoyadas sobre los pilares metálicos
que definirán las fachadas laterales.
Las
fachadas laterales del Pabellón
Abierto serán semi-cerradas, con una apertura central de 12x2,9m
situada en cada fachada. La de la fachada SW estará situada
sobre la unidad de servicios
higiénicos y la de la fachada NE sobre una sala polivalente.
Cada
fachada lateral estará formada por una unidad central, de obra, y
cuatro contenedores metálicos
40HC de 2,44x2,89x12,19m. apilados contrapeados, de dos en
dos, en cada extremo.
El
acceso a los cuatro contenedores inferiores será desde el exterior
del pabellón y el acceso a los cuatro superiores será desde las
terrazas abiertas de la unidad central.
Los
ocho contenedores que constituirán
los extremos de las fachadas NE y SE totalizan 600m3 de capacidad de
almacenaje..
La
unidad de servicios higiénicos masculinos y femeninos situada en
el centro de la fachada SW será de obra, de 2,90m. Cada sección
incluirá un módulo para personas con movilidad reducida y banco
vestuario. El pavimento tendrá una pendiente del 0,5% hacia cada
puerta de entrada y salida. Cerca de cada puerta se dispondrá un
grifo con rosca de 1/2” para conexión de manguera y un desagüe en
el suelo.
La
sala polivalente situada en el centro de la fachada NE será de
obra, de 2,90m de altura, diáfana, destinada a almacenamiento
provisional, limpieza y otos usos. El pavimento tendrá una pendiente
del 0,5% hacia cada puerta de entrada y salida. Tendrá tomas de
electricidad a 220V AC y cerca de cada puerta se situará un grifo
con lavamanos, un grifo con rosca de 1/2” y un desagüe en el
suelo.
La
planta de la cada unidad central será más ancha que la de los
contenedores anexos de manera que en cada uno de sus extremos se
puedan disponer rampas y puertas de acceso de mas de un metro de
ancho efectivo. Dimensiones ~4.5x2,85x12m (~54m2)
La
cubierta-terraza de cada unidad
central será accesible mediante una escalera de uso limitado
a voluntarios y personal de servicio y estará protegida con
barandillas metálicas.
La
barandilla exterior será fija y la interior será practicable a fin
de facilitar la entrada y salida paletizada de partes, piezas y
componentes de aeronaves a los contenedores de almacenaje superiores.
El pavimento del Pabellón Abierto de hormigón armado de 20 cm. de espesor con las mismas características que se especifican para el Hangar-Garaje de Aeronaves.
Un
talud transversal de tierra vegetal se dispondrá en el extremo
NE del terreno, definiendo su límite interior a una distancia de ~6m
de la fachada. Será de pequeña altura sobre el pavimento y con
plantación en las dos caras de arbustos de ~4m de altura total
limitada por poda.
La
función del talud central será doble, por una parte deberá actuar
a modo de biombo o cierre visual verde y por otra deberá actuar como
difusor estático evitando la formación de fuertes corrientes de
aire en el interior del pabellón abierto.
El
acceso al talud transversal se limitará con una barandilla metálica,
visualmente transparente, de ~1m de altura.
3 – Hangar-Garaje para Aeronaves en Vuelo
Las
fachadas principales de esta construcción de 30m de luz, ~50m de
profundidad y 7,5m mínimo de altura interior útil (~1500 m2 en
planta) se orientarán paralelas a la pista de vuelo del aeropuerto.
La
fachada lado aire estará alineada con la línea de fachadas de los
hangares del estacionamiento R3 y del edificio de la nueva torre de
control, de acuerdo con lo previsto en el plan director del
aeropuerto.
El
hangar se dedicará al aparcamiento y operaciones de comprobación y
mantenimiento pre-vuelo de la colección de aeronaves de la Fundación
y será de acceso limitado al personal responsable de dichas
operaciones así como a las tripulaciones de las aeronaves.
Las
operaciones de mantenimiento pre-vuelo no requieren de instalaciones
para maquinaria fija y normalmente comprenden
- la limpieza de la superficie exterior de la aeronave
- la limpieza de la cabina
- el eventual engrase de articulaciones y poleas de los sistemas mecánicos.
- el mantenimiento de la presión de las ruedas
- el mantenimiento de la tensión de las baterías del sistema eléctrico
- la reposición de niveles de aceite lubricante
- la reposición de niveles del fluido de los sistemas de mando hidráulico.
Eventualmente
las operaciones de mantenimiento pre-vuelo pueden incluir la
sustitución de ruedas del tren de aterrizaje.
Las
operaciones de mantenimiento periódico y reparación de averías de
las aeronaves de la Fundación se continuaran realizando en su
Taller-Escuela, situado en la Plataforma R1 del Aeropuerto o en los
talleres de las empresas proveedoras de servicios especializados.
El
acceso de aeronaves al hangar se realizará mediante puertas
correderas que permitan una apertura de 22m en el lado aire y de 18m
en el lado tierra.
Las
puertas correderas estarán formadas por paneles sándwich de acero
galvanizado y lacado de 40 mm de espesor sobre estructura metálica
de 2x7,5m. Recogidas sobre ruedas y guías de dintel e inferior, con
accionamiento manual. Los paneles estarán dotados de juntas de
prevención de entrada de polvo.
La
construcción del Hangar-Garaje estará formada por:
- Una estructura metálica para soporte de la cubierta formada por perfiles de acero laminados en caliente, trabajados en taller y colocados en obra con soldadura.
- Una Cubierta metálica auto portante de chapa ondulada formada por perfil AP-280 de 1,5mm de espesor, de acero lacado, con una altura de greca de 280mm, pre lacado, galvanizado y lacado en poliéster; aislamiento de lana de vidrio de 80mm de espesor y segundo perfil AP-30 de 0,50mm de espesor, de acero lacado, con altura de greca de 30mm, pre lacado, galvanizado y lacado en poliéster en color verde británico. Fijación mediante tornillos auto-perforantes, arandelas de neopreno, cables y tensores.
- Una estructura de pilares de hormigón de dimensiones aproximadas 50x50cm. Llevaran en parte superior ménsula y placa de anclaje metálica, para el soporte de perfil metálico corrido, donde se apoyará la cubierta.
- Un cerramiento inferior a base de paneles de hormigón armado de 200mm de espesor con aislante “porex” interior, montaje, sellado entre paneles de altura 1 metro.
- Un cerramiento superior en panel constructivo de fachada, metálico tipo sándwich pre lacado multicapa, de 35 mm de espesor, con dos chapas de 0,5 mm de acero y alma de espuma de poliuretano, con cubre-juntas y accesorios de fijación y estanqueidad.
- Un pavimento de hormigón con espesor medio de placa 20cm.
- Hormigón HM-20/B/20, tamaño máx. árido 20mm, de consistencia blanda, vertido desde camión, extendido, vibrado y nivelado.
- Tratamiento superficial a base de fratasado mecánico, con incorporación de capa de rodadura con agregados minerales de cuarzo en una porción aproximada de 4kg/m2 en color gris, acabado liso.
- Sub-base de explanada granular de zahorra natural (última capa), colocada con motoniveladora, compactación del material al 95% del P.M.
- Membrana de lámina de polietileno de alta densidad, de 2,5mm de espesor y 240 g/m2 de peso, colocada sin adherir, en formación de balsas.
- Cortado en pastillas de 25m2 a 30m2, con disco de diamante y sellado de las juntas con SIKAFLEX.
- Mallazo electrosoldado con alambres de acero corrugado B500T, de 20x20cm y de diámetro 5, totalmente colocado en obra.
En
el extremo lado aire del hangar se dispondrán varias tomas de
electricidad a 220V AC, 380V AC, 12V DC y 24V DC, agua potable y aire
comprimido así como dos aseos con acceso independiente, con lavabo,
retrete, plato de ducha y banco-vestuario independientes, dimensiones
según normativa para personas con movilidad reducida, destinados al
uso de tripulaciones y personal de servicio.
4 – Estacionamiento de Aeronaves (R3 FPAC)
Esta
superficie aeronáutica, en terreno natural, está comprendida entre
la línea de fachadas y la de servidumbre de la calle de rodaje que
da acceso a las cabeceras de pista, de acuerdo con lo previsto en el
plan director del aeropuerto.
El
acceso a dicha calle de rodaje será mediante una nueva calle de
rodaje, perpendicular y en terreno natural, de 7,5m de ancho y
pendientes máximas 2,5% longitudinal y 1% transversal, delimitada y
señalizada con balizas metálicas cónicas, según instrucción
AESA.
El
perímetro lado aire del estacionamiento estará delimitado y
señalizado con balizas metálicas cónicas según instrucción AESA.
El
perímetro lado tierra estará delimitado con una valla de seguridad
en la que se situará una puerta corredera de 18m de apertura para
facilitar el acceso de aeronaves a la campa aeronáutica del
jardín-museo.
5 – Campa Aeronáutica
La
Campa Aeronáutica comprende el terreno limitado por la carretera
perimetral del aeropuerto, la fachada NW del Hangar-Garaje y las
prolongaciones de sus líneas de fachada lado tierra y lado aire.
El
terreno se nivelará con pendientes máximas longitudinales y
transversales del 1% y se acabará con plantación de hierba natural.
La
Campa Aeronáutica se dedicará al aparcamiento y exposición de las
aeronaves en vuelo los días abiertos a los socios benefactores, de
visitas en grupo o de puertas abiertas.
6 – Puertas de Acceso y Cierre Perimetral
Se
dispondrá una puerta de visitantes frente la fachada posterior del
Hangar Histórico Armengol, una puerta de acceso de personal y
vehículos desde la carretera perimetral del aeropuerto, una puerta
de acceso de aeronaves a la campa aeronáutica y una valla perimetral
de 2m de altura según normas de seguridad aeronáutica.
La
valla perimetral será visualmente transparente y con un seto vegetal
interno de un metro de altura.
Se
realizará en malla electro-soldada de 50x200/5mm, recercada con tubo
metálico rectangular de 25x25x1,5mm y postes intermedios cada
1,5m/2m, de tubo de 60x60x1,5mm, galvanizados, incluso recibido con
mortero de cemento y arena de río 1/4. (sin zócalo de hormigón).
Como
sea que la traza de la carretera perimetral interna puede estar
afectada por el nuevo plan de accesos al aeropuerto, la valla que
delimitará el estacionamiento de aeronaves y la campa aeronáutica y
las aceras de dicha carretera perimetral, será tipo “obra”
Formada
por un panel de malla electro-soldada y pre-galvanizada con 4
pliegues longitudinales y dos tubos redondos galvanizados soldados
verticales u horizontales para garantizar su estabilidad y
consistencia. Dispondrá de dos abrazaderas zincadas para la sujeción
de los paneles.
Description of the main functional elements:
(rev. 30/9/13)
1 – Historic Hangar "Armengol" and Aircraft Garden-Museum.
The
Historic Hangar Armengol is a classic aeronautic modular building
with 300m2 of floor area. Originally located at Girona airport (LEGE)
was donated to the Foundation for its owner and Benefactor Member,
Mr. Josep Maria Armengol Garriga.
This
building will be dedicated to receiving visitors and to the
exhibition of engines, parts and static exhibition aircraft requiring
closed environment conservation.
Conditioned by the leveling of the land within aeronautical parking and taxiing standards for light aircraft is decided on the 30/09/13 revision to mounting it on two units of 15x10m.
Conditioned by the leveling of the land within aeronautical parking and taxiing standards for light aircraft is decided on the 30/09/13 revision to mounting it on two units of 15x10m.
It
consists of a modular structure of 15 meters in diameter semicircular
metal arches, covered with corrugated iron screwed on wood runners.
The
rear facade (land side) will close by metalwork structure with
lightweight translucent panels and will include the access door for
garden-museum visitors. The door will be of double acting and
protected by a canopy.
The
original sliding doors will be mounted on one of the two main façades (air
side), preserving the historical image and allowing the entry and
exit to the exhibition of aircraft and other bulky material. In the
central end of each of the two sliding doors a small person-passage
door is to be provided.
The
hangar pavement is to be of concrete with an average thickness of
10cm and finsihed with a uniform longitudinal slope of 0.5%
The
Aircraft Garden-Museum is the space that extends besides and around
of the Historic Hangar “Armengol”.
It
will be dedicated to the exhibition of Static Aircraft that do not
require special protection against atmospheric agents.
However,
and to the extent permitted by the Foundation's finances, the
aircraft may be protected from weathering with individual open
metallic-tubular structures covered with translucent polyester
clothing.
The
land will be of natural ground, levelled and compacted with 1%
maximum slopes, finished with local turf and landscaped areas
distributed at its periphery. There will also be paved areas around
the aircraft on display.
The
pavement around the aircraft will be of vibrated concrete moulded
grass paver slabs of fine texture grey / beige and laid on a bed of
compacted sand. The grass paver slab reinforcement will be by
concrete ribs hidden under the vegetation. Total weight ~38 Kg/slab.
2 – Aircraft Garden-Museum and Open Pavilion
At
the eastern end of the Garden-Museum zone there will be an Open
Pavilion dedicated to the exhibition of aircraft and aircraft parts
static restored or under restoration.
The
Open Pavilion will be a 1,200m2, 30m width building with side walls
parallel to the airport runway and open front ends.
The
roof of the pavilion will be self-supporting, formed by corrugated
AP-280 Omega profile of 1.5mm thick lacquered steel, with a height of
280mm fretwork, galvanized, pre-painted and polyester lacquered.
Colour: British Racing Green
The
roof will be tied to two steel beams supported on steel columns
defining the side walls.
The
side walls will be semi-closed, with a 12x2.9m opening located above
of a SW wall central unit for toilets and a NE wall multi-purpose
central unit.
The
side walls will complete with two stacked 40' HC containers
(2.44x2.89x12.19m each) aligned to each end of the central unit.
The
access to each bottom container will be by the corresponding open end
of the pavilion and the access to the top ones by the open terrace of
the corresponding central unit.
The
toilets unit will have male and female sections. Each section will
include a module for people with reduced mobility.
The
multi-purpose unit will be intended for temporary storage, cleaning
and miscellaneous uses and has to have water and electricity outlets.
The
central units will be wider than the annexed containers as to
accommodate ramps and access doors at both ends. The approximate
dimensions of each central unit will be 4.5 x2.85x12m (54m2).
The
roof-terrace of each central unit will be accessible via a staircase
of limited use to volunteers and staff. The terraces will be
protected with painted steel railings. The outer rail will be fixed
and the inner one will be practicable as to allow the entry and exit
of palletized aircraft parts and components.
The
eight containers that constitute the ends of the NE and SW façades
will provide 600m3 of storage capacity.
The floor of the Open Pavilion will be of concrete of 20 cm. thickness as specified for the Aircraft Hangar-Garage.
6m
away from the NE end of the Open Pavilion there will be a slight height
sloped cross elevation of the ground defining the land's end border.
It will be planted with shrubs pruned not to exceed 4m above the
open pavilion ground level..
The
function of the sloped border will be twofold, firstly it should act
as a visual green screen closure, on the other it shall act as static
diffuser preventing the formation of strong air currents inside the
Open Pavilion.
3 – Flying Heritage Garage-Hangar
The
50m length hangar will have its 30m width main façades oriented
parallel to the airport runway.
The
air side facade is to be aligned with the line of façades of the R3
parking hangars and the building of the new control tower, according
to the provisions of the airport master plan.
The
hangar will be dedicated to the FPAC flying aircraft collection
parking and preflight inspection and maintenance operations.
It
will be of limited access to personnel responsible for the operations
and the aircraft crews.
The
preflight maintenance operations do not require fixed machinery and
usually include:
- cleaning the outer surface of the aircraft
- cleaning the cockpit
- greasing the mechanical systems joints and pulleys.
- maintaining tire pressure
- maintaining the electrical battery voltage
- replenishing lubricating systems
- replenishing hydraulic control systems
The
preflight maintenance operations may include the replacement of
landing gear wheels or tires
The
FPAC fleet periodic maintenance and repairs will continue being
performed either at the FPAC Workshop-School hangar located in the R1
platform or in the workshops of the companies providing specialized
services.
The
aircraft access to the hangar will be through sliding doors opening a
22m width gate at the air side and 18m at the land side.
The
sliding doors will be made of 40mm thick sandwich galvanized and
coated steel panels on 2.0x7.5m steel frames. Rolling on guided
bottom wheels and top rail will be manual operation. The panels will
be fitted with seals to prevent dust entering.
The
Hangar-Garage will consist of:
- A metal structure to support the roof formed by hot-rolled steel beams worked in the supplier workshop and welded on site.
- A self-supporting painted metal roof formed by
- A 1,5 mm thick steel AP-280 profile with a 280mm fret height. Pre coated, galvanized and coated with polyester,
- A 80mm thick glass wool insulation layer
- A 0.50 mm thick second AP-3 profile with a 300mm fret height. Pre coated, galvanized and polyester painted on British Racing Green.
- Self-drilling screws, neoprene washers, cables and turn-buckles.
- A vertical structure of 50x50cm concrete pillars with a top anchoring metal plate bracket to support the longitudinal metal profile on which the roof will rest.
- A lower enclosure of 1m height, 200mm thick, polystyrene sandwich reinforced concrete panels, sealed.
- An upper enclosure structure of 35 mm thick sandwich panels formed by two 0.5mm pre-lacquered steel plates filled with polyurethane. With joint covers, seals and fittings for fixing and sealing.
- A 20 cm thick reinforced concrete pavement.
- Concrete HM-20/B/20, max. 20mm aggregate, soft consistency, poured from truck, extended, vibrated and levelled.
- Surface treatment based on mechanical plastering incorporating 4Kg/m2 of quartz aggregates as surface layer. Smooth finish.
- Granular natural ballast esplanade (last layer) sub-base placed with motor-grader. Compacted to 95% of PM
- Membrane sheet of high density polyethylene, 240 g/m2, 2.5 mm thick, placed unattached, forming rafts.
- Cut into 25m2 to 30m2 plates, with diamond disc. Joints sealed with SIKAFLEX.
- Electro welded mesh of corrugated steel wire B500T, 20x20cm and diameter 5, completely positioned on site.
Located
near to the air-side gate, the hangar will be equipped with several
electric outlets at 220V AC, 380V AC, 12V DC and 24V DC, water and
compressed air and two separate access bathrooms. Each with complete
independent toilet, shower and locker bench room intended for use of
air crews and service personnel.
4 – R3 FPAC Apron
Levelled
at 1% maximum longitudinal and transversal slopes and finished on
natural turf, this is the piece of land comprised between the airport
line of façades and the border of the airport eastern taxiway
clearance zone.
The
access to the eastern taxiway, heading to the 13 / 33 thresholds,
will be provided by a turf finished taxiway, 7.5m width and levelled
to maximum 2.5% longitudinal and 1% transversal slopes.
The
air-side border of the apron and the turf taxiway border are to be
marked with conical beacons, as per AENA airport building standards.
The
land-side perimeter of the apron will be limited with a security
fence
A
18m width gate formed by two sliding doors will give aircraft access
to the Flying Heritage Exhibition Camp.
5 – Flying Heritage Exhibition Camp
Next
to the NE border of the R3 FPAC apron, this is the piece of land
limited by the airport inner road and the Garage-Hangar NW façade
and the virtual extension of its NE façade.
The
land is to be levelled at 1% maximum longitudinal and transversal
slopes and finished on natural turf.
The
Flying Heritage Exhibition Camp will be used for Group Visits, PAC
Obert and other Airport “Open Doors” air shows.
6 – Access Gates and Perimeter Fence
The
visitors gate will be placed in front of the Armengol Historic Hangar
rear façade and a personnel and service vehicles gate will provide
access from the airport inner road to the NE limit of the Exhibition
Camp.
An airport security standard 2m high fence will limit the plot. The fence
is to be visually transparent, planted with shrubs pruned to 1m
height.
AERONAUS DE LA COLECCIÓ ESTÀTICA ALS TERRENYS DEL PROJECTE
AERONAVES DE LA COLECCIÓN ESTÁTICA EN LOS TERRENOS DEL PROYECTO
FPAC STATIC EXHIBITION AIRCRAFT AT THE DEVELOPMENT PROJECT LAND
The DC3 awaiting for restoration is located beyond the woks fence at the Zone 4 © FPAC - DJR |
The restored T33 awaiting to be exhibited under a proper roof is carried across the future hangar ground © FPAC - DJR |
The restored Texan, placed on the foreground of the future hangar-garage, is to be exhibited at the open pavilion © FPAC - DJR |
The restored Phantom, placed on the north-inner corner of the land, awaits for exhibition at the Open Pavilion © FPAC - DJR |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada