2014/01/05

El BLÉRIOT XI & CORREOS de ESPAÑA

Il·lustrat amb una imatge del Blérot XI volant sobre un mapa de les Illes, el 7 de Maig de 2013 Correus d'Espanya posava en circulació un segell dedicat al Centenari de l'Aviació a les Canàries. El segell va ser dissenyat per Pep Carrió.


El 7 de Mayo de 2013 Correos de España ponía en circulación un sello dedicado al Centenario de la Aviación en las Islas Canarias. El sello muestra  el Blériot XI volando sobre un mapa de las Islas fué diseñado por Pep Carrió.

 

On May 7th 2013 the Postal service of Spain issued a stamp dedicated to the Centenary of the Aviation in the Canary Islands. The stamp showing the Blériot XI flies over a map of the Islands was designed by Mr. Pep Carrió.

 

Amb aquesta entrada tanquem la sèrie de quatre dedicades a la exposició en els aeroports de Tenerife de la Rèplica del Blériot XI que la FPAC va deixar a la Comisió del Centenari de la Aviació a Tenerife durant el segon semestre de 2013

 

Con esta entrada cerramos la serie de cuatro dedicadas a la exposiciónen los aeropuertos de Tenerife de la Réplica del Blériot XI que la FPAC prestó a la Comisión del Centenario de la Aviación en Tenerife durante el segundo semestre de 2013

 

This entry closes the series of four dedicated to the exhibition at Tenerife airports of the Blériot XI Replica that the FPAC loaned to the Commission of the Centenary of Aviation in Tenerife Island during the second half of 2013.

El primer vol d'un aeroplà a motor a Canàries es va veure el 30 d'Abril de 1913 quan el pilot francés Léonce Garnier i el pilot militar Jaime Company Escandell van volar sobre la pista habilitada a Los Llanos de Guanarteme, actualment integrats al municipi de Las Palmas de Gran Canaria.L'avió va arribar a la Illa en un vaixell de vapor.
L'any 1919 va arribar a Canàries el primer avió pels seus propis mithans, l'hidroavió de Lefranc. Fins al 1924, però, no hi van arribar els primers avions que atterraren a l'erm de Gando, a l'Illa de Gran Canaria.

El primer vuelo de un aeroplano a motor en Canarias se produjo el 30 de Abril de 1913, cuando el piloto francés Léonce Garnier y el piloto militar Jaime Company Escandell volaron sobre la pista habilitada en Los Llanos de Guanarteme, actualmente integrados en el municipio de Las Palmas de Gran Canaria. El avión llegó a la isla en un barco de vapor.
En 1919 llegó a Canarias el primer avión por sus propios medios: el hidroavión de Lefranc. pero hubo que esperar hasta 1924 para que llegaran los primeros aviones que aterrizaron en el páramo de Gando, en la Isla de Gran Canaria.

The first flight of a self propelled airplane in Canary Islands occurred on April 30, 1913, when the french pilot Mr. Léonce Garnier and the military pilot Mr. Jaime Company Escandell pilot flew over a temporary track enabled in Los Llanos de Guanarteme, currently part of the town of Las Palmas de Gran Canaria. The plane arrived to the island in a steamer.
In 1919 arrived the first aircraft to the Canaries on their own: the seaplane Lefranc. However it took until 1924 to see the arrival and landing of the first aircraft. It was at Gando moor on the island of Gran Canaria.



,

1 comentari:

  1. Caldria preguntar-se per que no es va fer un segell en commemoració dels primers vols a Barcelona de 1910.

    ResponElimina