Manuel Pons i Domingo Jaumandreu 2015/08/18 © FPAC - Jordi Pons |
Agraïment
El
18 d'agost, el President de la FPAC entregava a n'en Manuel Pons
Fontanillas una reproducció enmarcada de la imatge amb la que
obriem el primer post dedicat al SG38 de la FPAC.
La
imatge es completava amb una llegenda d'agraïment per la donació
del SG38, per els anys de dedicació a les activitats de preservació
del patrimoni aeronàutic i per el compromis d'en Manuel Pons
Fontanillas amb la formació dels joves en mecànica i restauració
d'aeronaus. Activitats i empeny que culminaren amb la creació de la
Fundació i donació del patrimoni inicial de la FPAC.
19/8/2015 La documentació dels SG38 facilitada per en Jose Ignacio García Colomo © FPAC - JIGC |
Una donació complementària
El
22 d'agost, José Ignacio García Colomo, Professor d'Ensenyament
Secundàri, Tècnic Certificador de Restauració i Manteniment de Planadors, Pilot
de Vol a Vela i Soci Benefactor i Voluntari de la FPAC, ens formalitzava la donació d'una valuosa documentació que havia dipositat
temporalment al CCA a fi de que els SBV, Enric Pallarés i Antoni
Salvador, puguin realitzar una restauració molt precisa de
l'aeronau.
El
llegat consta del conjunt de còpies originals dels plànols de les
50 unitats de SG38 construïdes entre 1949 i 1951 per Aeronáutica
Industrial S.A. , del catàleg de peces i del manual de muntatge de
l'aeronau També inclou un llibre alemany amb imatges i esquemes que
facilitaràn el treball de restauració així com un CD-ROM amb tota
la documentació digitalitzada del SG38 alemany, l'original de 1938.
19/8/2015 Antoni Salvador consultant els plànols del SG38 © FPAC - JIGC |
Avança la restauració del SG38 “MPF”
Des
de l'arribada del Schulgleiter, l'Enric Pallarés i l'Antoni Salvador
no han parat en l'empeny de restaurar el SG38. Amb l'assessorament de
l'Ignacio García Colomo, un cop finalitzada la neteja i sanejament,
han imprimat l'estructura de fusta i tenen prou avançat l'entelat de
l'empenatge de cua com testifiquen les imatges que acompanyen aquesta
entrada.
En García Colomo també els hi ha deixat, per referència, un conjunt etiquetat de les parts metàl·liques d'un altre SG38 que ha permés identificar cadacscuna de les parts del SG38 de la FPAC que en 1989, en Jordi Pons va desmuntar i restaurar amb un recobriment de zinc electrolític.
En García Colomo també els hi ha deixat, per referència, un conjunt etiquetat de les parts metàl·liques d'un altre SG38 que ha permés identificar cadacscuna de les parts del SG38 de la FPAC que en 1989, en Jordi Pons va desmuntar i restaurar amb un recobriment de zinc electrolític.
19/8/2015 L'Enric Pallarés devant del fusellatge en avançat procés de restauració © FPAC - JIGC |
Agradecimiento
El
18 de agosto, el Presidente de la FPAC entregaba a Manuel Pons
Fontanillas una reproducción enmarcada de la imagen con la que
abríamos la primera entrada dedicada al SG38 de la FPAC.
La
imagen se completaba con una leyenda de agradecimiento por la
donación del SG38, por los años de dedicación a las actividades de
preservación del patrimonio aeronáutico y por el compromiso de D.
Manuel Pons Fontanillas con la formación de los jóvenes en mecánica
y restauración de aeronaves. Actividades y empeño que culminó con
la creación de la Fundación y donación del patrimonio inicial de
la FPAC.
19/8/2015 Antoni Salvador mostrant la feina feta © FPAC - JIGC |
Una donación complementaria
El
22 de agosto, el señor D. José Ignacio García Colomo, Profesor de Enseñanza
Secundaria, Técnico Certificador de Restauración y Mantenimiento de Planeadores,
Piloto de Vuelo a Vela y Socio Benefactor y Voluntario de la FPAC,
hacía donación formal a la FPAC de una valiosa documentación que había depositado temporalmente en el CCA a fin de que los SBV,
señores D. Enric Pallarés y D. Antoni Salvador, puedieran realizar una
precisa restauración del Schulgleiter.
El
legado consta del conjunto de copias originales de los planos de las
50 unidades de SG38 construidas entre 1949 y 1951 por Aeronáutica
Industrial S. A. , del catálogo de piezas y del manual de montaje de
la aeronave También incluye un libro alemán con imágenes y
esquemas que facilitarán el trabajo de restauración así como un
CD-ROM con toda la documentación digitalizada del SG38 alemán,
original de 1938.
19/8/2015 L'extradós de l'estabilitzador horitzontal entelat © FPAC - JIGC |
Avanza la restauración del SG38 "MPF"
Desde
la llegada del Schulgleiter al CCA, Enric Pallarés y Antonio
Salvador no han parado en el empeño de restaurar el SG38. Con el
asesoramiento de Ignacio García Colomo, una vez finalizada la
limpieza y saneamiento, han imprimado la estructura de madera y
tienen bastante avanzado el recubrimiento del empenaje de cola, como
testifican las imágenes que acompañan esta entrada.
García Colomo también les ha dejado, para utilizar como referencia, un conjunto etiquetado de las partes metálicas de otro SG38. Con ello han podido identificar cada una de las partes del SG38 de la FPAC que, en 1989, Jordi Pons desmontó y restauró con un recubrimiento de zinc electrolítico.
García Colomo también les ha dejado, para utilizar como referencia, un conjunto etiquetado de las partes metálicas de otro SG38. Con ello han podido identificar cada una de las partes del SG38 de la FPAC que, en 1989, Jordi Pons desmontó y restauró con un recubrimiento de zinc electrolítico.
La tornilleria i peces metàl·liques del SG38 de la FPAC restaurades per en Jordi Pons en 1989 © FPAC - JIGC |
Gratefulness
On
August 18th , the President of FPAC handed to Mr. Manuel
Pons Fontanillas a framed reproduction of the image with which we
opened the first post dedicated to the SG38 of the FPAC.
The
picture was completed with a legend of thanks for the donation of the
SG38, for the years of dedication to the aeronautical heritage
preservation and for the commitment of Mr. Manuel Pons Fontanillas
with youth training in aircraft restoration and mechanics. An
endeavour that culminated in the creation of the FPAC and donation of
its heritage statutory assets.
19/5/2015 Iniciant la restauració de l'ala dreta © FPAC - JIGC |
An additional donation
On
August 22nd , Mr. Jose Ignacio Garcia Colomo, Professor of
Secondary Education, Certifying Technician of Gliders Restoration and Maintenance,
Gliding Pilot and FPAC Volunteer and Benefactor Member, formalized the donation to the FPAC of a set
of valuable SG38 documentation that he temporarily deposited at
the CCA, so that the VBM, Mr/s Enric Pallarés and Antoni
Salvador, could make an accurate restoration of the Schulgleiter.
The
legacy consists of the set of SG38 original blueprints corresponding
to the 50 units built between 1949 and 1951 in Spain by Aeronautica
Industrial, S.A. ,AISA, the aircraft parts catalog and assembly
manual. It also includes a German book with pictures and diagrams to
facilitate the SG38 restoration work as well as a CD-ROM with all
German original 1938 SG38 documentation.
19/5/2015 E. Pallarés , J.I.G. Colomo, A. Salvador devant del fusellatge restaurat © FPAC - JIGC |
The “MPF” SG38 restoration progress
Since
the arrival of Schulgleiter to the CCA, Mr/s Antoni Salvador amd
Enric Pallarés have not stopped in their effort to restore the SG38.
With the advice of Mr. Ignacio Garcia Colomo, once completed the
cleaning and sanitation of the glider, they have primed the wooden
structure and fairly advanced with the lining of the tail section, as
witnessed on the images completing this post.
Mr. García Colomo also has lent, as a reference, a labeled set of the SG38 metal parts, in order to ease the identification of the FPAC SG38 ones that in 1989 were dismounted and restored with an electrolytic zinc coating by Mr. Jordi Pons.
Mr. García Colomo also has lent, as a reference, a labeled set of the SG38 metal parts, in order to ease the identification of the FPAC SG38 ones that in 1989 were dismounted and restored with an electrolytic zinc coating by Mr. Jordi Pons.
19/8/2015 Vista general del taller del CCA © FPAC - JIGC |
19/8/2015 J.I.G. Colomo, A.Salvador, E. Pallarés devant del fusellatge restaurat © FPAC - JIGC |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada